Lehrende/r: Vera Biedenkopf
Veranstaltungsart: Proseminar
Anzeige im Stundenplan: Ü Fachdidaktik
Semesterwochenstunden: 2
Unterrichtssprache: Deutsch
Min. | Max. Teilnehmerzahl: - | 25
Anmeldegruppe: Proseminar Fachdidaktik des Englischen B.Ed.
Prioritätsschema: Senatsrichtlinie zzgl. Bevorzugung höherer Fachsemester Zulassung gemäß Richtlinie über den Zugang zu teilnahmebeschränkten Lehrveranstaltungen vom 07. März 2007. Nähere Informationen hierzu entnehmen Sie bitte www.info.jogustine.uni-mainz.de/senatsrichtlinieÜber die Senatsrichtlinie hinaus werden bei der Platzvergabe für diese Veranstaltung Studierende höherer Fachsemester bevorzugt berücksichtigt.
Inhalt: Cooperative Language Learning has become a very popular and crucial element in foreign language teaching for it combines the communicative approach with the social component in language teaching and learning. Cooperative learning is a powerful educational approach for helping all students attain content standards and develop the interpersonal and language skills needed for succeeding in a multicultural world. This seminar starts with defining the term cooperative language learning. Then, we will move on to the various forms it can take - group work, pair work and telecollaboration are just three of the many different forms of cooperative language learning. Students will take part in experiencing these various forms in class and are as well expected to work in projects. CREDIT: - Project Work Phase - Reflection - Exam or paper