Lehrende/r: Univ.-Prof. Dr. Hans Mathias Kepplinger
Veranstaltungsart: Vorlesung
Anzeige im Stundenplan: Effects II
Semesterwochenstunden: 2
Unterrichtssprache: Deutsch
Min. | Max. Teilnehmerzahl: - | -
Voraussetzungen / Organisatorisches: Leistungsanforderungen für qualifizierten Schein: regelmäßige Teilnahme an der Vorlesung, Multiple Choice-Test bzw. Klausur
Inhalt: Topics: I. Emotions 1. Two-FactorTheory of Emotions 2. Emotional Arousal Theory 3. Attribution Theory 4. Appraisal Theory 5. Reciprocal Effects II. Indirect Impac on Individuals 1. Two-Step-Flow of Communication 2. Opinion Leaders 3. Models of Media Effect 4. Third-Person Effect III. Interaction between Media Coverage, Social Groups and individual Behaviour 1. Judgements in Uncertainty 2. Effects of Group Pressure 3. Effects of Public Opinion 4. Social Consequences of Reciprocal Effects
Empfohlene Literatur: Hans Mathias Kepplinger: Media Effects In: Wolfgang Donsbach (ed): The International Encyclopaedia of Communication. Malden, MA: Blackwell Publishing 2008, Vol. VIII, pp. 2871-2885
Zusätzliche Informationen: Vorlesung in englischer Sprache ohne Übung